Hmm

Jadu... Nu har jag varit på klubben och dansat asset av mig! ;) O LA LA...



Jag tänkte på en grej... eller jag tänker ofta väldigt mycket, blir ofta irriterad på mig själv för att jag gör det! Jag hade inte tackat nej till en stäng av knapp på mitt tänkande huvud.. Men nu ska jag försöka lösa det...

Jag har väldigt lätt för att tänka mig hur nått ska bli och målar verkligen upp en hur bra bild som helst i mitt huvud! eller ibland tvärt om... att typ den värsta som kan hända kommer att hända.. Men oftast är det just den här bilden att det man ska göra kommer bli hur kul som helst och att det kommer vara den bästa dagen i ens liv!

Men när det är så att jag tänker att något kommer att bli så himla perfekt, också blir det totalt tvärt om. Allt blir förstört och dagen kan bli den värsta i mitt liv.. Konstigt nog..? Och jag har haft många sådanna dagar. Jag vill inte låta deprimerad nu.. men jag ha lätt att tänka negativt. Jag tänker så klart positivt också! Men ibland är det fruktansvärt att tänka dåliga... Och jag har svårt att glömma saker som jag vill glömma (A)

Jag vet inte varför jag tänker så mycket som jag gör. Men det är bara så jag är, den jag alltid kommer vara tror jag..?

Men då har jag börjat tänka på en grej... Det är klart att man ska ha ''förhoppningar'' om vad som kommer att hända och vad man ''vill'' ska hända :) Men.. än fast det är lätt att man blir besviken om det blir tvärt om, så måste man kanske tänka att det var nog inte meningen att det skulle bli som jag hade planerat.. Hur illa det än kan vara..? Eller är det så? Utan man kanske ska försöka tänka att eftersom det blev som det blev så leder kanske det till något gott..? svårt för mig att tänka så? SVAR JA... Men jag har försökt ;) Allas liv har upp- och nergångar! SÅ jag har bestämt mig för att FÖRSÖKA att inte tänka så mycket på eftertankar.. Varför blev det så? Hur kommer det bli nu? Varför just jag? Hade det kunnat undvikas? ja.. ni vet..

Men istället för att tänka så.. så när man är som mest ledsen, ska jag försöka tänka mer på alla som har gjort mig glad, alla stunder.. alla grejer som jag gått igenom som gjort mitt liv ännu bättre! Många tycker säkert att detta är en självklarhet! Men det är inte för vissa... inte för mig iaf.. Men nu har mitt liv förändrats! Och jag tar vara på alla korta underbara stunder som händer varje dag ;) Som idag! Älskar din humor Tinika!! <3 och Dansen på UDI! En sådan komentar: Klart vi ska dansa. Det är klart vill jag! när man hör det av en person så höjs man några centimeter.. för mig iaf! (A) Man känner sig mer uppskattad just det ögonblicket och man mår extra bra!

Bara ett leende kan göra underverk! Många underbra ting här i livet som vissa blundar för, för att man är för upptagen med att tänka vad man hade kunnat göra annorlund och elta en liten grej som man kanske inte kommer ihåg om några år..? Eller är det så? För mig JA.

SÅ bara ett råd till mig själv.... Remember the good things and write them down! Då kanske dagen blir bättre ;)

Ett citat från Shrek som jag gillar! hihi (A)
''Kramar kan ge underverk!''

Kärlek gillar jag! THX for the love you give me my friends!! <3

Hittade även några bilder som visar på hur glad jag kan vara ibland:




















SÅ Jag har försökt vara en glad person och kommer fortsätta med det!
(har jag bestämt mig för)

PUSS<3



Kommentarer
Tinika

Du har så jävla rätt, vi fokuserar på the awesome things in life, helt enkelt. :)

2010-02-03 @ 19:25:03
Emma.

Hihi, söta du! :)

2010-02-06 @ 10:28:52
Frida

Du är så fin! tyck om dig! :D :D

2010-03-18 @ 22:26:43
URL: http://www.public.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0