Fisketävling i Önskasjön 2/6-6

I lördags var vi på fiskepremiären/fisketävlingen i Önskasjön. Vi var där för 2 år sedan också vilken var supermysigt, så vi bestämde oss för att åka igår igen. Det är regnbåge man fiskar då. Vi var och handlade lite småfix dagen innan och Jesper gjorde iordning spöna kvällen innan så allt skulle vara fixat. 
På lördagsmorgonen bar det av mot Önskasjön. Lite småtrötta och taggade. Solig dag var det också! 😃 Vi var väl framme ungefär kl 08:00 och började fiska med en gång. Efter en timme fick Jesper sin första fisk. ca 30 min senare fick han sin andra. Ingen annan av oss i sällskapet fick något.. efter lunch någon gång fick Jesper sin 3:e men den släppte när han nästan fått upp den. Innan dagen var slut (för det slutade kl 15:00) så höll jag på att somna i solstolen för det var så varmt och man började bli lite småleds på att inte få napp.... Men 30 min innan tävlingen var slut så fick jag napp!! TJOOOHOOOOO! 😃 Och sååå fin och STOR den var när jag äntligen fick upp den! En vinnar fisk! För det var det precis var det var 😉 Jag VANN tävlingen!! Min fisk var störst och den vägde 1230g. Den enda på över ett kilo som någon fått upp den dagen 😀 Jag vann ett årskort att få fiska där (familjekort), ett metspö och en t-shirt 😅 fiskekortet var ju kul att vinna 😃
 
 
 
God Natt💗
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0