Ont på jobbet idag

Startade jobbdagen kl 06:00 imorse som vanligt. Alla rutiner följdes och produktionen på balkfabriken startades igång. På våra ordrar var det "specialbalk" på tur, alltså speciella längder och storlekar, vilket gick riktigt bra! Brukar gräma mig lite över det men idag kändes det som noll problem. SUPER! 
Men precis innan förmiddagsfika kl 08:30 så var det dax att lägga in en ny stålbandsrulle i stålbandsbehållaren eftersom den var slut i den som var där. Jag fipplade lite där och PANG sa det så hade jag hela rullen över armen och jag satt fast mellan rullen och behållaren. Tror rullen väger ca 50 kilo.. men det gick bra. Jag kände bara att jag typ satt fast men att det gick inte hål på skinnet så jag blödde inte i alla fall. En kollega till mig såg allt så han var ju där på 5 sek och hjälpte mig loss. TUR! Men det blev ju en resa ganska direkt till vårdcentralen där dom konstaterade att armen var ju inte av i alla fall, men de kunde/ville inte utesluta en spricka i armen så jag blev skickad på lassarettet för att göra en röntgen. Väl där så fick jag tid väldigt fort och fick ganska direkt konstaterat av dem att något akut var det då inte, så jag fick åka hem igen. Sååå det är väl bara att ta nya tag imorgon och väckarklockan ringer väl 04.45 så nu äre bara att krypa ner under täcket och invänta John Blund 🙂😴
 
 
 
 
God Natt 
Puss💗


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0