Har tänkt på en sak

Om det är så att man mår dåligt... Visst kan man vilja att folk ska bry sig utan att man vill att alla ska tycka synd om en? Bara en sådan sak som att säga: Jag mår dåligt.. Också får man till svar: Jaha, va tråkigt.. Sedan inge mer... I ett sådant tillfälle så känns det som om jag tagit steget att berätta att jag mår dåligt så skulle det samtidigt kännas bra om man fick berätta varför, för de mår (iaf jag) bättre av, vad berättandet än gäller. För om jag inte vill berätta så säger jag ju bara det! Men då har iaf personen man pratar med visat att den bryr sig och då känns det bättre för den som mår dåligt. Men att säga: jaha.. va tråkigt.. tycker inte jag är riktigt att bry sig. Inte vet jag, den personen kanske gör det med varför inte då skriva: Men det va ju inge kul att höra! Hoppas du blir bättre snart! Då skulle iaf jag tycka att den peronen bryr sig mer.. Så jag anser att man kan vilja att folk omkring en ska bry sig utan att man vill att dom ska tycka synd om en. Jag har själv varit stort sett i botten.. Men när man är där nere så inser man att här kan jag inte vara och man vill kämpa sig upp därifrån. Då brukar det kännas bätte om man bara får berätta! Om man mår dåligt så är det tyvär så att jag tror att man måste till botten för att må riktigt bra igen! För att hålla saker för sig själv gör att man bara tänker mer på allt negativt och mår bara sämre över det.. Bara höra en positiv röst som säger: Jag hoppas verkligen att du blir dit rätta jag igen för det är inte bra att må dåligt! Då skiner man upp inom sig själv, och tänker att allt känns mycket bättre om jag verkligen försöker må bättre.
Men för den skullen så ska man inte bara anta att alla ska fråga om man mår dåligt! Varför inte visa att man uppskattar att folk bryr sig och verkligen mena det. Så känner ju folk att de inte bryr sig för ingenting. Bara höra hur personen gnäller osv.. Att bara få höra ett: Tack så mycket! Jag uppskattar verkligen att du bryr dig! Det värmer!

Jag ville också säga att jag älskar verkligen mina vänner och jag vet att ni bryr er, och jag hoppas att ni vet jag bryr mig om er med! För det gör jag verkligen!


SÅ!
Bry er mer och var mer tacksam!  Bara en liten sak jag har tänkt på ;)


För lycka är den bästa kännslan!
Hur man får tag på den kännslan är olika.
Men att känna lycka och glädje är verkligen en sak som är nödvändigt enligt mig

Var Glad Och Lev Medans Ni Kan!
(ett litet råd)



Hare gött!

PUSS


Kommentarer
Tinika

Jag håller verkligen med dig!

2009-03-06 @ 21:12:12
vesna

Vilken härlig blogg du har :)

2009-03-15 @ 18:49:01
URL: http://vesna.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0