En tänkares funderingar...

Nu har jag tänkt på en sak igen...
         
          Jag älskar dig...
Är det ord som är tänkt för en person? Vid namn "Den rätte"? Är det så att man måste vara förälskad för att säga...
          Jag älskar dig
.............?
Som jag har förstått så säger man det till sin familj och till den man är tillsammans med.. Jag säger inte att det är så för alla.. Vissa säger det till sina vänner! Men jag tycker att jag personligen har väldigt lätt för att älska personer som betyder för mig! Inte för att jag är kära i dem, men bara för att dom betyder för just mig. Och därför tycker jag att varför inte visa det?
För, hur är det då för de som inte har någon de är kära i eller är tillsammans med? Ska dom aldrig få höra orden...
          Jag älskar dig
...av någon som verkligen menar det...?
Kanske kan det vara så att det är så speciella ord och det betyder så himla mycket, och därför vill man inte ''slita ut det''. Därför känns det som om man verkligen säger det, så ska man verkligen mena det! Men ibland känner iaf jag att man behöver lite extra kärlek...
Men självklart ska man inte gå runt och säga...
          Jag älskar dig
...till vem som helst/alla för då kommer de orden att tappa betydelse om man säger det bara för att säga det.. Men att sprida kärlek till sina vänner för att de ska må bättre tycker jag är viktigt!!!! För ibland behöver man lite extra kärlek bara för att få veta att man är älskad. Det tycker jag är väldigt viktigt för att man ska må bra.
Jag tycker att orden...
          Jag älskar dig
...kan ha olika betydelse. Det beror helt på vem man säger det till! Men jag tycker att de orden ska användas oftare så att man både får ge kärlek och ta emot kärlek. OCH! Man måste inte vara kär i personen för att säga...
          Jag älskar dig!
MEN!
Orden får inte användas i onödan! Det är starka ord som påverkar personen som får det sagt till sig!

Så därför!!
Jag älskar er min vänner!
Ni betyder

ingen nämnd, ingen glömd

Bara en sak som jag har tänkt på..

aja....
Hare gött!!
PUSS


Kommentarer
Ellen

Såå bra skrivet, jag håller verkligen med!! :) OCH..jag älskar dig!!! ;]

2009-04-06 @ 15:57:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0